Resultatet

10 Jun

Efter en liten dygnsur början så var dagen plötsligt slut. Med ett gäng blommor i handen och utan vare sig jordgubbar och glass, princesstårta eller smörgåstårta i magen åkte jag till ”honom” i dyblöta byxor.

Dock vid gått mod. Jag var ju helt inställd på ett + på vågen och hade bestämt mig för att vara jäkligt nöjd om den mot förmodan skulle visa +-0. Vi diskuterade veckorna som gått och alla vedermödor och sen var det dags att inta vågen.  Förvånad blev jag när vågen visade – 0.2 kg. Det var ju absolut inget stort minus och egentligen borde jag väl skämmas något för att jag slarvat med flit. Men jag kände mig faktiskt ganska nöjd. Så nu är totalen 3.5 kg. Det går ganska sakta måste jag erkänna men när jag inte har så mycket att ta av så får jag vara nöjd med det lilla.

Nytt aktivitetsschema har jag skrivit och kanske ska jag tagga mig själv eller kanske till och med syrran? för att fylla det så mycket som möjligt tills nästa möte. Det ska jag!

Så vad ska målet vara för dessa 2 veckor? Hur mycket motion per dag? Hur många prommisar per vecka? Inlines eller övrig träning? (Styrkan kör jag som vanligt) Jag känner att jag helt enkelt måste tagga till lite för att komma nånstans nu. Semester ger dock lite mer utrymme att spela på då jag kan ta Skrållan i vagnen och åka inlines, ta promenixer och sen när maken är hemma får det bli övrig form av cardio och styrkan.

Styra upp får bli de här veckornas ledord!

Nu ska jag kämpa! För ni håller väl på mig?

(Skulle nån ha ett superrecept att dela med sig blir jag sååå glad)

2 svar to “Resultatet”

  1. Sofia juni 11, 2008 den 9:32 f m #

    Japp! Styr upp! 😉

    Jag håller på dig, det vet du! 😀

    Vad är det för superrecept du vill ha då???

    *KRAMIS*

  2. missnenya juni 11, 2008 den 2:34 e m #

    Gärna nåt supersmarrigt med fisk eller skaldjur och gärna på grillen. 😀

    *KRAM*

Lämna en kommentar