Benen, Benen..

21 Feb

Då var helgen slut igen. Varför känns den aldrig lika lång som veckan? Den här helgen har susat förbi. Vi har varit på stan, ätit lunch på Barista, shoppat lite, varit bortbjudna på god och trevlig middag, varit på Innebandycup och så har jag instruerat pass och klämt in lite egen träning. Mina nya skor var jättehärliga att springa i dessutom. Nu kan snön fara putsväck – jag vill springa uuuuute!

Ben körde jag igår förmiddag. Djupa fria knäböj, Gående utfall med hantlar, raka marklyft, sumosquats, lårcurl och det toppade jag med löpning på bandet. Och det känns idag. Det känns ordentligt. Imorgon kommer jag behöva rullas till jobbet.

Idag ska jag baka till personalfikat imorgon. Planen är Chocolat Chip Cookies och en vit chokladtårta. Vi får se – inte helt bestämt mig än.

Jag bjuder på en bild på Ginon från i fredags. Jag hann bara ta bild på den ogräddade – som gräddad slinker det ner snabbare än kvickt!

Ha en skön måndag!

Annonser

6 svar to “Benen, Benen..”

  1. Lisa februari 23, 2011 den 7:11 e m #

    HEJ!! Äntligen har jag hittat en seriös blogg om träning och lite till, Tack för din information =)
    Jag undrar vad DU tycker är bäst för en otränad person som är 162 cm och 47kg att börja träna med?
    Jag är väldigt smal och vill gå upp i vikt. Jag har funderat på gym och simning. Dock bör jag tillägga något i kosten? Kanske proteinshake? Vad anser du, och hur skulle du göra?

    Vänligen,

    Lisa!

    • missnenya februari 26, 2011 den 3:21 e m #

      Hej Lisa,
      Vad kul att du gillar bloggen!
      Jag har svårt att rekommendera kost då jag inte vet hur du äter nu. Om du vill gå upp så kan man ju tänka sig att näringstäta dina måltider, ex om du äter lättprodukter så byter du ut dem mot fullfeta osv.
      Träning är bra ur alla synvinklar, det är bra för hjärtat och för ditt välmående. Så absolut träning! Den bästa träningen är ju den som blir – försök hitta en träningsform som du gillar. Jag brukar alltid rekommendera nåt pass styrketräning dels för att bygga upp muskler som stabiliserar – många är ju väldigt orörliga i sitt jobb nuförtiden – och såklart för förbränningens skull.

      Skriva gärna lite hur du äter så ska jag se om jag kan komma med några vettiga råd.

      /Cecilia

  2. Lisa februari 26, 2011 den 9:17 e m #

    Tack att du svara! Kikade in titt som tätt och hoppades på det =)

    Jo jag äter det mesta, inga lightprodukter, är hemma hela dagar då jag studerar på distans. Dock märker jag att aptiten inte finns där trots att jag som igår simmade en timme (vilket är mkt för mig) och idag promenerade jag ca: 3km men blev bara törstig..

    Vilketsom jag vill öka i vikt samtidigt få en bra struktur på kroppen äter kanske tre gånger om dagen och tar en kvällsmacka. Maten består av kött, ngn pasta, ris eller potatis och sallad. Äter grytor och fisk ofta oxå. Äter jag mellanmål blir jag jättemätt även om det är bara ett äpple. Tror att problemet ligger där, blir lätt mätt och sällan hungrig. Äter aldrig godis eller sötsaker. Kanske rör jag inte på mig tillräckligt?

    Vore toppen att få lite kött på benen =)

    Lisa!

  3. missnenya februari 27, 2011 den 7:27 f m #

    Jag tänker maila dig Lisa, är det den adressen du angivit i fältet när du la kommentaren?

  4. livaro februari 27, 2011 den 11:45 f m #

    Yes det är min pojkväns mail =) Använder den på nätet bara. Så det är helt okey!

  5. Lisa februari 27, 2011 den 7:59 e m #

    Det går jättebra! livaro.wordpress.com är min bloggsida.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: